Efficiënter werken en je omzet verhogen door automatisering

Efficiënter-werken 7 Jul

Efficiënter werken en je omzet verhogen door automatisering

Alles gaat steeds meer digitaal. Waar het op sommige vlakken niet veel praktischer wordt, zijn er ook plekken waar het veel efficiënter is. Zo is het ook bij de urenregistratie voor een bedrijf. Het kost een bedrijf vaak heel wat tijd om alle uren van het personeel te registreren. Daarom is er nu een platform ontwikkeld waarmee die heel eenvoudig te regelen is. Door een dashboard kunt u precies zien wie wanneer en waar heeft gewerkt.

Beter inplannen

Allereerst kunt u met behulp van dit systeem vrij eenvoudig mensen een taak geven voor een bepaald project. Doordat u het invoert, krijgen de werknemers automatisch een berichtje over waar zij aan de slag moeten en hoeveel uur daarvoor staat gerekend. Op die manier kan iedereen                ’s morgens meteen beginnen aan zijn of haar werk en hoeft niet iedereen naar de administratie te komen.

Werkpersoneel beheert de uren

Plannen is handig maar vaak kunt u het niet op de uren nauwkeurig doen. Wanneer het personeel eerder klaar is, kunnen zij dit eenvoudig via de urenregistratie regelen. Ook wanneer zij juist langer de tijd nodig hebben, is dit heel makkelijk aan te geven. Op die manier is er snelle en duidelijke communicatie tussen de werknemers op kantoor en in het werkveld. Wanneer er iets veranderd kan dit snel worden aangegeven en hoeft er niet druk en haastig heen en weer worden gebeld.

Op het laatste moment veranderingen aanbrengen

Vanuit het oogpunt van de planner wordt alles ook een stuk overzichtelijker. Op basis van ervaring kunt u inschatten hoeveel tijd een nieuw project ongeveer gaat kosten. Met die gegevens kunt u in het dashboard personeel toevoegen aan het project. Zo zie u precies wat de verwachte oplevertijd wordt en wat het u gaat kosten aan personeel. 

Natuurlijk gebeuren er altijd dingen waar u geen rekening mee zou houden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er iemand onverwachts ziek wordt, terwijl u de krachten wel hard nodig heeft. In dat geval kunt u heel makkelijk iemand anders de taak toewijzen via het systeem. Deze werknemer krijgt dan automatisch een melding op zijn telefoon wanneer hij deze taak toegewezen krijgt.

Ook wanneer u sowieso extra mankrachten nodig heeft, kunt u meer mensen toevoegen aan uw digitale projectplanning. Zo kunt u goed overzicht houden in hele drukke tijden. Dat is iets wat bij veel bedrijven nog we eens mis kan gaan. Wanneer u dit uitgebreide dashboard heeft, heeft u altijd een goed overzicht van uw volledige bedrijf. Het is misschien minder relevant voor de bedrijfjes waar minder dan 20 mensen werken maar ook hier kan het nog handig zijn.

Betalingen

Zoals eerder vermeld kan u precies zien wat u kwijt bent aan personeelskosten. Omdat er tijdens het project nog wel het een en ander kan veranderen, moet u zich hier niet meteen om vast timmeren. Als het is afgerond kan u wel precies zien hoeveel uur het heeft gekost. Zo kunt u meteen een digitale factuur ontvangen zodat u deze meteen in de factuur van de klant kan worden verrekend. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *